mainimg.jpg

KPN Internet Plus Bellen

09-05-2007 (11:40) - De animo voor InternetPlusBellen van KPN neemt af, mede doordat het bedrijf de promotie voor de dienst heeft beperkt. De Consumentenbond heeft de strijd tegen KPN inmiddels gestaakt. 

 

De belangstelling voor InternetPlusBellen van KPN is flink afgenomen. In het eerste kwartaal meldden zich 133.000 klanten. In de laatste drie maanden van vorig jaar kozen nog 247.000 mensen het goedkopere alternatief voor een vaste telefoonlijn. Dit heeft mede te maken met het feit dat KPN de promotie voor de dienst sterk heeft beperkt, om de dienstverlening te kunnen verbeteren.

In zijn toelichting op de jaarcijfers liet CEO Ad Scheepbouwer weten dat de tevredenheid van klanten over InternetPlusBellen inmiddels flink is verbeterd: "In het eerste kwartaal stonden we voor de uitdaging om de klanttevredenheid over onze VoIP-oplossing te verbeteren. De belangrijkste problemen zijn inmiddels opgelost. De nieuwe organisatiestructuur dient onze klantgerichtheid verder te verbeteren."

Consumentenbond
De Consumentenbond voerde ongeveer een half jaar een strijd met KPN om de vele problemen opgelost te krijgen. De belangenvereniging heeft deze strijd inmiddels gestaakt, omdat de resterende problemen door een rechter als te verschillend zullen worden bestempeld. Volgens KPN zijn de meeste problemen inmiddels opgelost.

Klanten van KPN met een slechte telefoonverbinding moeten nu zelf actie tegen KPN ondernemen. De Bond stuurt desgevraagd wel een informatiepakket toe. Daarin staat hoe klanten het contract met KPN kunnen beëindigen en hoe ze een klacht bij een geschillencommissie kunnen indienen.